Vse objave

Delnica: Zavarovalnica Triglav – Vse, kar morate vedeti

Zavarovalnica Triglav - Delnica
Kategorije Delnice

Delnica Zavarovalnice Triglav je med najbolj cenjenimi in likvidnimi vrednostnimi papirji na Ljubljanski borzi, uvrščena med delnice t.i. Prve kotacije. Za vlagatelje predstavlja ključen element slovenskega kapitalskega trga.

V tem pregledu bomo poudarili glavne vidike delnice Zavarovalnice Triglav, ki so bistveni za razumevanje njene vrednosti in privlačnosti za vlagatelje. Na tej spletni strani boste našli poglobljen vpogled v delnico Zavarovalnice Triglav, vključno z analizo njenega poslovanja, finančnih kazalnikov in prihodnjih strategij.

Vsebina objave

1. Zavarovalnica Triglav delnica: Tečaj in vrednost

Vrednost delnice Zavarovalnice Triglav lahko spremljate na Ljubljanski borzi ali na različnih aplikacijah, kot je na primer Koyfin.

2. Kratka predstavitev podjetja Zavarovalnica Triglav

Zavarovalnica Triglav d.d., ustanovljena leta 1900, je vodilno zavarovalniško podjetje v Sloveniji, s sedežem v Ljubljani.

Podjetje ponuja širok spekter zavarovalniških storitev, vključno z življenjskimi, premoženjskimi, zdravstvenimi in avtomobilskimi zavarovanji, ter ima ključno vlogo pri zagotavljanju finančne varnosti posameznikov in podjetij.

S svojo dolgoletno prisotnostjo na trgu in strokovnim znanjem Zavarovalnica Triglav zagotavlja visoko kakovost svojih storitev, kar prispeva k stabilnosti in razvoju slovenskega zavarovalniškega trga. Podjetje si prizadeva za trajnostni razvoj ter uvajanje inovativnih rešitev, ki omogočajo boljšo izkušnjo strank in spodbujajo odgovorno ravnanje z okoljem.

2.1 Glavne dejavnosti in izdelki

Zavarovalnica Triglav se specializira za ponudbo širokega spektra zavarovanj iz zavarovalnih skupin premoženjskih in življenjskih zavarovanj.

Podjetje neprestano nadgrajuje svoje storitve in uvaja nove zavarovalniške produkte, da bi izpolnilo potrebe in pričakovanja svojih strank.

Prav tako se zavezuje k trajnostnemu poslovanju in odgovornemu ravnanju z okoljem. Uporablja energetsko učinkovite prakse in si prizadeva za zmanjšanje ogljičnega odtisa svojih dejavnosti, vključno z uporabo obnovljivih virov energije ter implementacijo naprednih rešitev za zmanjšanje porabe energije v svojih poslovnih prostorih.

Poleg tega se Zavarovalnica Triglav osredotoča na razvoj in uporabo okolju prijaznih tehnologij ter spodbuja recikliranje in ponovno uporabo materialov. Podjetje si prizadeva za uvajanje trajnostnih praks v vseh vidikih svojega poslovanja, da bi zmanjšalo svoj vpliv na okolje in prispevalo k ohranjanju naravnih virov.

Zavezana k družbeni odgovornosti, Zavarovalnica Triglav aktivno sodeluje z lokalnimi skupnostmi in podpira projekte, ki prispevajo k družbenemu in gospodarskemu razvoju. S tem krepi svoj ugled kot odgovorno podjetje, ki skrbi za dobrobit svojih strank, zaposlenih in skupnosti, v katerih deluje.

2.2 Svetovna prepoznavnost

Zavarovalnica Triglav je skozi leta zgradila ugled kot eno najuglednejših zavarovalniških podjetij v regiji in širše. Njena zgodovina, ki sega v leto 1900, skupaj z doslednim zagotavljanjem kakovostnih zavarovalniških storitev, je podjetju omogočila, da postane sinonim za zanesljivost in strokovnost. Zaradi teh lastnosti je Zavarovalnica Triglav pridobila zaupanje ne le slovenskih, temveč tudi tujih strank.

Podjetje se aktivno udeležuje mednarodnih konferenc in zavarovalniških sejmov, kjer predstavlja svoje inovacije in dobre prakse. S tem se krepi njegova prisotnost na globalnem trgu in odpirajo priložnosti za širitev poslovanja na nove trge.

Partnerstva z mednarodnimi institucijami in zavarovalnicami dodatno krepijo ugled Zavarovalnice Triglav kot globalno usmerjenega in vplivnega igralca v zavarovalniški industriji.

S svojo zavezanostjo k trajnostnemu razvoju in okoljski odgovornosti je Zavarovalnica Triglav pridobila priznanja in certifikate, ki potrjujejo njeno zavezanost k trajnostnim poslovnim praksam. Ta prizadevanja so pomemben del njene globalne prepoznavnosti, saj se vse več strank in partnerjev odloča za sodelovanje s podjetji, ki spoštujejo okoljske standarde in družbeno odgovornost.

Zavarovalnica Triglav pa prav tako aktivno komunicira z globalno javnostjo prek različnih medijskih kanalov in digitalnih platform. Redno objavlja novice o svojih dejavnostih, dosežkih in inovacijah, s čimer gradi svojo blagovno znamko in krepi prepoznavnost na globalni ravni. Ta proaktivni pristop k komunikaciji in transparentnosti pripomore k večji prepoznavnosti podjetja na svetovnem zavarovalniškem trgu.

2.3 Management

Upravo Zavarovalnice Triglav od leta 2013 dalje vodi Andrej Slapar. Poleg predsednika uprave, Upravo sestavljajo še 4 člani, in sicer Uroš Ivanc, Tadej Čoroli, Marica Makoter in Blaž Jakič.

Nadzorni svet sestavlja 8 članov, člani managementa Zavarovalnice Triglav pa imajo skupno v lasti 0,03% delnic podjetja.

2.4 Raziskave in razvoj

Zavarovalnica Triglav se zaveda, da so raziskave in razvoj (R&R) ključni za dolgoročno rast in konkurenčnost na trgu. Podjetje namenja sredstva za inovacije in razvoj novih zavarovalniških produktov ter storitev, ki ustrezajo spreminjajočim se potrebam strank in tržnim trendom.

Njihov pristop k R&R je celovit in vključuje sodelovanje z akademskimi institucijami, raziskovalnimi inštituti ter tehnološkimi podjetji, kar omogoča sinergije in izmenjavo znanja.

V ospredju raziskovalnih dejavnosti podjetja je digitalna transformacija, ki vključuje razvoj naprednih digitalnih orodij in platform za izboljšanje uporabniške izkušnje.

Zavarovalnica Triglav vlaga v tehnologije, kot so umetna inteligenca, blockchain in podatkovna analitika, da bi izboljšala procese, zmanjšala stroške in ponudila bolj prilagojene storitve. Ta pristop jim omogoča, da ostanejo korak pred konkurenco in hitro prilagajajo svojo ponudbo tržnim spremembam.

Podjetje se osredotoča tudi na razvoj inovativnih zavarovalniških produktov, ki odgovarjajo na nove in nastajajoče tveganja. To vključuje zavarovanja za kibernetska tveganja, okoljska tveganja in zavarovanja, prilagojena starajoči se populaciji. Zavarovalnica Triglav s tem naslavlja aktualne izzive in priložnosti, ki se pojavljajo v sodobnem svetu, ter zagotavlja, da so njeni produkti vedno relevantni in koristni za stranke.

Vodilni pri Zavarovalnici Triglav prepoznavajo pomembnost trajnostnega razvoja in odgovornega poslovanja, zato vključujejo trajnostne cilje v svoje raziskovalne in razvojne aktivnosti. Podjetje razvija zavarovalne produkte, ki spodbujajo trajnostne prakse med strankami, kot so zavarovanja za energetsko učinkovite stavbe in vozila. Prav tako si prizadevajo za zmanjšanje okoljskega vpliva svojih operacij z uvajanjem okolju prijaznih tehnologij in praks.

Da bi spodbudili inovacije znotraj podjetja, Zavarovalnica Triglav aktivno podpira ustvarjalnost in inovativnost svojih zaposlenih. Ustanovili so posebne raziskovalne skupine in inkubatorje idej, kjer zaposleni lahko predlagajo in razvijajo nove koncepte. Spodbujanje inovativnega duha znotraj podjetja je ključno za njihovo sposobnost prilagajanja in uspeha v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju.

Zavarovalnica Triglav sodeluje tudi z drugimi podjetji in start-upi, da bi prenesla sveže ideje in nove tehnologije v svoj ekosistem. To sodelovanje omogoča hitrejši razvoj in implementacijo inovativnih rešitev, ki koristijo strankam in podjetju. S tem pristopom Zavarovalnica Triglav ne le sledi trendom, ampak jih tudi soustvarja, kar krepi njen položaj vodilnega igralca v zavarovalniški industriji.

2.5 Ključne konkurenčne prednosti

Ključne konkurenčne prednosti podjetja so:

  • Dolgoletna tradicija in ugled: Z več kot 120-letno prisotnostjo na trgu je Zavarovalnica Triglav zgradila trden ugled kot zanesljivo in zaupanja vredno zavarovalniško podjetje.
  • Celovita ponudba zavarovalniških storitev: Podjetje ponuja širok spekter zavarovalniških storitev, vključno z življenjskimi, premoženjskimi, zdravstvenimi in avtomobilskimi zavarovanji, kar omogoča zadostitev različnih potreb strank.
  • Inovacije in digitalna transformacija: Zavarovalnica Triglav nenehno vlaga v razvoj naprednih digitalnih orodij in platform, kar izboljšuje uporabniško izkušnjo in omogoča učinkovitejše poslovanje.
  • Trajnostno poslovanje: Podjetje je zavezano k trajnostnemu razvoju in uvaja energetsko učinkovite prakse ter okolju prijazne tehnologije, kar prispeva k zmanjšanju okoljskega vpliva.
  • Močna regionalna prisotnost: Zavarovalnica Triglav ima močno prisotnost ne le v Sloveniji, ampak tudi v širši regiji, kar ji omogoča dostop do širšega trga in večjo diverzifikacijo poslovanja.
  • Visoka kakovost storitev: Podjetje zagotavlja visoko kakovost svojih storitev s poudarkom na strokovnosti in odlični podpori strankam, kar povečuje zvestobo in zadovoljstvo strank.
  • Sodelovanje z lokalnimi skupnostmi: Aktivno sodelovanje z lokalnimi skupnostmi in podpora družbeno odgovornim projektom krepita ugled podjetja in njegovo povezanost z okoljem, v katerem deluje.

2.6 Največje priložnosti podjetja

Podjetje ima naslednje velike priložnosti:

  • Digitalizacija zavarovalništva: Izboljšanje digitalnih storitev, kot so mobilne aplikacije, spletna zavarovanja in digitalna komunikacija, lahko poveča učinkovitost poslovanja in zadovoljstvo strank. To vključuje razvoj novih digitalnih produktov in storitev, ki so prilagojeni potrebam sodobnih uporabnikov.
  • Rast kibernetskih zavarovanj: S povečanjem digitalnih groženj in kibernetskih napadov narašča potreba po kibernetskih zavarovanjih. Zavarovalnica Triglav lahko izkoristi to priložnost z razvojem specializiranih zavarovalnih produktov, ki ščitijo podjetja in posameznike pred kibernetskimi tveganji.
  • Zavarovanja za starajočo se populacijo: Zaradi demografskih sprememb in starajoče se populacije se povečuje povpraševanje po zdravstvenih in življenjskih zavarovanjih za starejše. Zavarovalnica Triglav lahko razvije prilagojene zavarovalne produkte in storitve za to rastočo tržno nišo.
  • Zelene zavarovalniške rešitve: Z vedno večjim poudarkom na trajnostnem razvoju in okoljski odgovornosti je priložnost za razvoj zelenih zavarovalniških produktov, kot so zavarovanja za energetsko učinkovite stavbe in okolju prijazna vozila. To bi lahko pritegnilo ekološko ozaveščene stranke.
  • Širitev na tuje trge: Nadaljnja širitev poslovanja na tuje trge, zlasti v regije s hitrorastočimi gospodarstvi, lahko prinese nove poslovne priložnosti in diverzifikacijo prihodkov. Strateška partnerstva in prevzemi lokalnih zavarovalnic lahko pospešijo ta proces in povečajo globalno prisotnost Zavarovalnice Triglav.

2.7 Glavna tveganja

Glavna tveganja povezana s poslovanjem podjetja so sledeča:

  • Regulativne spremembe: Zavarovalniška industrija je močno regulirana, in spremembe v zakonodaji ali regulativnih zahtevah lahko vplivajo na poslovanje. Prilagajanje novim pravilom in standardom lahko povzroči dodatne stroške in zahteva spremembe v poslovnih praksah.
  • Gospodarska nihanja: Gospodarske krize ali recesije lahko negativno vplivajo na zavarovalniški trg, saj zmanjšujejo povpraševanje po zavarovalnih produktih in povečujejo tveganje neplačil. Zavarovalnica Triglav mora biti pripravljena na spopadanje z gospodarskimi nihanji in njihove vplive na poslovanje.
  • Kibernetska tveganja: S povečevanjem digitalizacije poslovanja se povečuje tudi izpostavljenost kibernetskim napadom in podatkovnim vdorom. Neuspeh pri zaščiti občutljivih podatkov in zagotavljanju varnosti informacijskih sistemov lahko povzroči finančno škodo, izgubo ugleda in pravne posledice.
  • Podnebne spremembe: Ekstremni vremenski dogodki, kot so poplave, suše in nevihte, ki so posledica podnebnih sprememb, lahko povečajo število in obseg škodnih zahtevkov. To predstavlja finančnotveganje za zavarovalnico, saj se lahko poveča izplačilo škod in zmanjša donosnost.

2.8 Družbena odgovornost

Zavarovalnica Triglav se zavezuje k družbeni odgovornosti, kar pomeni, da si prizadeva za pozitivno vplivanje na skupnost in okolje, v katerem deluje. Podjetje aktivno sodeluje v lokalnih projektih in podpira različne iniciative, ki prispevajo k družbenemu in gospodarskemu razvoju. Med ključnimi področji njihove družbene odgovornosti so izobraževanje, zdravstvo in okoljevarstvo.

Zavarovalnica Triglav organizira in sodeluje v številnih dobrodelnih akcijah ter naložbah v projekte, ki izboljšujejo kakovost življenja v skupnostih. Poleg tega se podjetje osredotoča na trajnostno poslovanje, kar vključuje zmanjšanje ekološkega odtisa, uporabo okolju prijaznih tehnologij in spodbujanje recikliranja.

S tem pristopom ne le izpolnjuje svojo zavezo k odgovornemu poslovanju, temveč tudi krepi svoj ugled kot zanesljivo in odgovorno podjetje, ki aktivno prispeva k boljšemu svetu za svoje stranke in širšo družbo.

3. Povzetek letnega poročila 2023

Letno poročilo Zavarovalnice Triglav za leto 2023 (letno poročilo obsega obdobje od 1. januarja 2023 do 31. decembra 2023) podrobno izpostavlja strateške usmeritve podjetja in njegove ključne dosežke v letu 2023.

3.1 Ključni finančni in poslovni rezultati

Posledice naravnih ujm, kot so neurja s točo in avgustovske poplave, so povzročile povečano potrebo po podpori zavarovancem ter zgodovinsko visoke škode. Zavarovalnica Triglav je obvladovala te izzive z ustrezno pozavarovalno zaščito.

Vpliv vladne regulacije na ceno dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja je vplival na izgubo v tem segmentu in znižal celoten poslovni izid Skupine. V letu 2024 bo podjetje preusmerilo svojo pozornost na komercialna zdravstvena zavarovanja v regiji Adria, kjer prepoznava dolgoročni potencial.

Zavarovalnica Triglav je kljub težkim razmeram uspela ohraniti svoj vodilni položaj na trgu in dobičkonosno poslovanje.

Poslovni izid pred obdavčitvijo je znašal 21 milijonov evrov, kar je nekoliko pod načrtovanim ciljem.

Kljub temu je podjetje zabeležilo rast prihodkov in povečalo obseg poslovanja ter pogodbeno storitveno maržo. Inflacijski pritiski so vplivali na povečanje škodnega in kombiniranega količnika, ki je znašal 101,6 odstotka, vendar je Zavarovalnica uspešno obvladovala naložbeni del, kar je omogočilo dosego pozitivnega donosa.

V letu 2023 je Zavarovalnica Triglav povečala obseg poslovanja za 12 odstotkov, pri čemer so se zavarovalne premije v Sloveniji povečale za 9 odstotkov, v regiji Adria za 7 odstotkov, mednarodni trgi pa so prispevali 28-odstotno rast.

Inflacijski pritiski so vplivali na prilagoditev cenovnih politik, kar se bo v prihodnje odražalo v višjih prihodkih. Prav tako je podjetje uspešno upravljalo s premoženjem, kar je omogočilo povečanje sredstev v upravljanju za 29 odstotkov.

Zavarovalnica Triglav je v letu 2023 delničarjem izplačala dividende v višini 51 odstotkov čistega dobička za leto 2022, kar je prineslo 8-odstotno donosnost delnice. Podjetje ohranja svojo vzdržno dividendno politiko, kar zagotavlja varnost in stabilnost naložb.

Z intenzivnim fokusom na razvoj in trajnostno poslovanje je še naprej širila svojo ponudbo ter izboljševala procese in komunikacijo s strankami. Reorganizacija prodajne mreže in napredna digitalizacija sta pozitivno vplivala na uspešnost podjetja. V okviru svojih trajnostnih prizadevanj je Zavarovalnica zmanjšala ogljični odtis in povečala vključevanje žensk v vodstvene položaje, kar potrjuje njeno pripravljenost za prihodnost.

3.2 Inovacije in razvoj

V letu 2023 je Skupina Triglav nadgradila svoje visoko kakovostne asistenčne storitve z uvedbo hibridnih storitvenih sistemov in celovitih ekosistemskih rešitev, ki temeljijo na sodelovalnih platformah. Te inovacije so omogočile boljše usklajevanje in učinkovitost storitev, kar še dodatno krepi zanesljivost in dostopnost asistenčnih storitev za stranke.

S pomočjo umetne inteligence je Skupina Triglav izboljšala uporabniško izkušnjo svojega virtualnega asistenta TRIA. Ta tehnološka nadgradnja ni le izboljšala učinkovitosti in kakovosti storitev, temveč je podjetje postavila na vodilno mesto v regiji glede uporabe umetne inteligence v zavarovalništvu, kar prinaša pomembno konkurenčno prednost.

Zavezana trajnostnemu razvoju je Skupina Triglav preoblikovala dvanajst vzajemnih skladov, pri čemer so pri njihovem upravljanju upoštevani trajnostni vidiki naložb. Ta korak odraža zavezanost podjetja k odgovornemu investiranja in prispeva k trajnostnemu gospodarstvu.

Poleg tega je podjetje z uvedbo novih aplikativnih rešitev optimiziralo postopke ogleda in ocene premoženjskih škod. Te izboljšave so omogočile takojšen obračun in nakazilo odškodnine po izvedenem ogledu, kar znatno pospeši in poenostavi obravnavo škodnih primerov.

Z reorganizacijo lastne prodajne mreže in poenostavitvijo organizacijske strukture je Skupina Triglav skrajšala proces odločanja. Ta ukrep je prispeval k večji agilnosti in hitrejšemu odzivu na potrebe strank, kar izboljšuje splošno učinkovitost podjetja.

3.3 Poslovna strategija razvoja

Skupina Triglav trenutno izvaja Strategijo Skupine Triglav v obdobju 2022-2025.

S strategijo za obdobje 2022–2025 si je Skupina kot finančni cilj zastavila 10-odstotno čisto dobičkonosnost kapitala (ROE) in več kot 1,6 milijarde evrov celotnih prihodkov letno (vrednosti so določene z uporabo prejšnjega poročevalskega okvira MSRP 4).

Skupina Triglav je bila v letu 2023 osredotočena na varno in dobičkonosno poslovanje s poudarkom na stranki. Dosledno je izvajala strateške cilje do leta 2025, kar vključuje nadaljnjo rast in razvoj. Podjetje je nadaljevalo digitalizacijo in preobrazbo poslovanja, uvajalo napredna orodja ter umetno inteligenco, ter širilo poslovna partnerstva in storitve.

Z osredotočenostjo na stranko je Skupina Triglav ohranila odpornost poslovanja ter se odzivno in zanesljivo spopadala z izzivi. Visoka zavzetost sodelavcev, večkanalni pristop in prilagodljiva organiziranost so omogočili uspešno delovanje tudi v zahtevnih razmerah.

Trajnostno usmerjenost podjetja potrjujejo razvojno naravnano okolje za zaposlene in poslovne partnerje ter stabilna naložba za vlagatelje.

V letu 2024 Skupina Triglav pričakuje zmerno ugodne makroekonomske razmere, kljub vplivom gibanj finančnih trgov, ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja v Sloveniji in razvoju trgov, kjer je prisotna.

Načrtovani poslovni izid pred obdavčitvijo znaša med 100 in 120 milijoni evrov, pri čemer ciljajo na normalizacijo pogojev poslovanja v primerjavi z letom 2023. Predviden obseg poslovanja je okoli 1,6 milijarde evrov, s kombiniranim količnikom premoženjskih in zdravstvenih zavarovanj okoli 95 odstotkov. Nadaljevali bodo razvoj dodatnih zdravstvenih zavarovanj in digitalno transformacijo s poudarkom na izjemni uporabniški izkušnji.

Podjetje bo osredotočeno na stroškovno racionalizacijo in povečanje učinkovitosti, vključno z avtomatizacijo in centralizacijo. Ohranili bodo uspešno obvladovanje tveganj, finančno stabilnost in visoke bonitetne ocene.

Njihova dividendna politika ostaja nespremenjena, z namenom ohraniti delnico Zavarovalnice Triglav kot donosno, varno in stabilno naložbo za vlagatelje. Uresničevali bodo strategijo trajnostnega razvoja v skladu s politikami in ambicijami Skupine.

3.4 Organizacijska struktura Skupine Triglav

Skupino Triglav na dan 31. decembra 2023 sestavljajo sledeče družbe:

Vir: Letno poročilo, 2023

5. Zavarovalnica Triglav: Finančno poslovanje

Izpostavljamo povzetek finančnega poslovanja Skupine Triglav:

Ključni podatki o poslovanju Skupine Triglav
 2019202020212022
Obračunana kosmata zavarovalna, sozavarovalna in pozavarovalna premija1.184,21.233,81.353,01.479,6
Čisti prihodki od zavarovalnih premij1.027,61.066,81.119,81.189,9
Obračunani kosmati zneski škod716,7697,4736,6832,2
Čisti odhodki za škode684,1683,6715,0746,7
Kosmati obratovalni stroški305,3306,7333,4374,9
Poslovni izid pred obdavčitvijo100,990,9132,6134,5
Čisti poslovni izid83,973,7113,0110,2
Čisti poslovni izid lastnikov obvladujoče družbe83,773,5112,8110,5
Kombinirani količnik91,5%91,2%88,9%88,1%
Stanje zavarovalno-tehničnih rezervacij na zadnji dan leta2.878,93.033,23.198,73.100,0
Kapital na zadnji dan leta792,0870,2933,0752,8
Kapital lastnikov obvladujoče družbe na zadnji dan leta789,5867,6930,5749,4
Čista dobičkonosnost kapitala10,9%8,9%12,5%13,1%
Čista dobičkonosnost kapitala lastnikov obvladujoče družbe10,9%8,9%12,5%13,2%
Število zaposlenih na zadnji dan leta5.2815.3165.2645.306
Ključni podatki o poslovanju Skupine Triglav za leti 2022 in 2023*
 20222023
 Celotni obseg poslovanja1.594,31.780,2
 Obračunana kosmata zavarovalna premija1.479,61.653,7
 Drugi prihodki114,8126,5
 Celotni prihodki1.279,31.425,2
 Poslovni izid iz zavarovanja-12,6-9,4
 Poslovni izid iz naložbenega dela-14,322,0
 Poslovni izid nezavarovalne dejavnosti16,98,4
 Poslovni izid pred obdavčitvijo-10,021,1
 Čisti poslovni izid-7,016,3
 Drugi vseobsegajoči donos-50,934,7
 Kombinirani količnik Premoženje in Zdravje99,7%101,6%
 Škodni količnik Premoženje in Zdravje74,6%76,3%
 Odhodkovni količnik Premoženje in Zdravje25,1%25,3%
 Donosnost novega posla Življenje in pokojnine11,4%14,6%
 Čista dobičkonosnost kapitala-0,7%1,8%
 Donosnost finančnih naložb-0,4%1,8%
Podatki o delnici ZVTG *
 20192020202120222023
Zaključni tečaj na zadnji dan leta33,3030,0036,8034,5034,70
Knjigovodska vrednost delnice34,7338,1640,9339,4539,19
Čisti poslovni izid na delnico3,693,244,97-0,300,71
Število delnic22.735.14822.735.14822.735.14822.735.14822.735.148
Tržna kapitalizacija na zadnji dan leta757.080.428682.054.440836.653.446784.362.606788.909.636
Izplačana dividenda na delnico v letu1,703,702,50

*Prehod na uporabo računovodskih standardov MSRP 17 in MSRP 9, ki se uporabljajo od 1.1.2023 dalje; rezultati za leto 2022 so prav tako preračunani in poročani v skladu s tema standardoma.

Vir: letno poročilo 2023

Izpostavljamo grafičen prikaz tržnega deleža družb v Skupini Triglav na Balkanu:

Vir: letno poročilo 2023

6. Zavarovalnica Triglav delnica: Borza in simbol – ZVTG

Zavarovalnica Triglav kotira na Ljubljanski borzi, kjer ima delnica okrajšavo (ticker) ZVTG. Promet z delnico Zavarovalnice Triglav je na Ljubljanski borzi v lanskem letu nekoliko zaostal le za najprometnejšima delnicama (KRKG in NLBR).

Po rasti so se delnice Zavarovalnice Triglav v letu 2023 uvrstile za 5 delnic, ki so zabeležile najvišjo rast (NLBR, DATG, LKPG, SALR in TLSG).

7. Zavarovalnica Triglav: Podatki o delnici

Delnica podjetja Zavarovalnica Triglav kotira na Ljubljanski borzi, od leta 2011 dalje pa je članica prestižne prve kotacije. Poleg oznake ZVTG velja omeniti tudi ISIN kodo SI0021111651in Bloombergovo oznako ZVTG SV.

Osnovni kapital družbe je razdeljen na razdeljen na 22.735.148 navadnih kosovnih delnic. Družba je na dan 31. decembra 2023 imela 30,73% delnic v prostem prometu.

8. Največji delničarji podjetja

Največji delničarji podjetja Zavarovalnica Triglav na dan 31.12.2023 so bili:

  • ZPIZ Slovenije, Slovenija – 34,47%
  • SDH, Slovenija – 28,09%
  • Erste Group Bank, PBZ Croatia Osiguranje, Avstrija – fiduciarni račun – 6,71%
  • Unicredit Bank Austria, Avstrija – fiduciarni račun – 2,44%
  • Citibank, Velika Britanija – fiduciarni račun – 2,06%
  • Hrvatska poštanska banka, Hrvaška – fiduciarni račun – 1,02%
  • Clearstream Banking SA, Luksemburg – fiduciarni račun – 0,71%
  • Forplan, Slovenija – 0,38%
  • Tinfin, Slovenija – 0,37%
  • State Steet Bank and Trust, ZDA – fiduciarni račun – 0,34%

9. Kje lahko dobite več informacij o delnici Zavarovalnice Triglav?

Več informacij o delnici Zavarovalnice Triglav lahko dobite na:

Opomba: Informacije, navedene o delničarjih podjetja Cinkarna Celje in kakršnekoli druge informacije, povezane z delnicami in finančnimi rezultati, so zgolj informativne narave in ne predstavljajo priporočila za nakup, prodajo ali držanje delnic. Vlagatelji bi morali pred sprejemanjem kakršnihkoli investicijskih odločitev opraviti lastno analizo in se po potrebi posvetovati s finančnimi svetovalci. Avtor ne prevzema odgovornosti za morebitne izgube, ki bi lahko nastale kot posledica odločitev na podlagi teh informacij.

Smo specializirana borznoposredniška družba, ki pomaga podjetjem do svežih virov financiranja in urejenih poslovnih financ. Prav tako lahko z nami investirate, kot to počnejo najboljši svetovni investitorji.